20 Aralık 2011 Salı

PİZZA EKMEK


      Canım çooook pizza istemişti malsef hamur yoğuracak kadar kendimi iyi hissetmiyordum. Ne yani şimdi pizza yiyemeyecek miydim ? Tabi ki hayır. Evdeki bayat ekmekler bu günler içindi ve bende hemen işe koyuldum. Küçük bir not kahvaltıya misafiriniz gelecek ise markette satılan kare ekmekler ile de yapabilirsin. Sadece görüntüsü daha düzgün olsun diye. Bana sorarsanız bayat ekmeği hiçbir şeye değişmem.

Not : Resimlerin üzerindeki mrlada.blogspot.com adresi benim eski bloğumun adresidir. Yani tarifler ve resimler bana aittir.


Malzemeler


12 adet bayat ekmek dilimi (parçalar bile olur)
1.5 yemek kaşığı salça
1.5 yemek kaşığı tereyağı (sıvı yağ ile de olur)
1.5 çay kaşığı kekik
Çay kaşığının ucuyla tuz
Kaşar
Salam
Sucuk
1 büyük yeşil sivri biber


Yapılış Aşaması


      İlk önce ekmekleri çok kalın olmayacak şekilde dilimleyin. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsinize yerleştirin. Pizza sosunuzu hazırlayın. Kase içerisine salça çok yumuşamış tereyağı ( çok az eritebilirsiniz yada mikrodalgada ısıtabilirsiniz ama çok az ) ve kekik ilave edip iyice karıştırın.



Ekmeklerin üzerine ince bir tabak sürün.


Kaşarları ince dilimleyin ve ekmeklerin üzerine yerleştirin.


 Ben evde bulunan malzemeleri kullandım siz çeşit yapabilirsiniz. Salam, sucuk ve yeşil sivri biberi yerleştirin.


Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 8 dk pişirmeniz yeterli. Hemen servis yapın soğutmayın fırında bekletmeyin.  


                                                                                            Afiyet Olsun

2 yorum:

  1. bayıldım bayıldım!!
    hemen kahvaltıya denenicek bir tarif :)

    YanıtlaSil
  2. kolay gelsin, beğenilsin, vitamin olsun,
    afiyet olsun :)

    YanıtlaSil