19 Kasım 2012 Pazartesi


Not : Buğday. kuru fasulye ve nohudu akşamdan ıslatmayı unutmayın :)
Malzemeler

    2 su bardağı aşurelik buğday
    Yarım su bardağı kurfasulye
    Yarım su bardağı nohut
    10 su bardağı su
    2 su bardağı toz şeker
    100 gram kuru kayısı (12 adet )
    100 gram tatlı ceviz  (1 su bardağı ayıklanmış )
    100 gram fındık içi ( 1 su bardağı ayıklanmış )
    1 tatlı kaşığı tuz
    1 çubuk tarçın
    100 gram kuru üzüm ( 1 su bardağı )
    50 gram kuş üzümü
    50 gram dolmalık fıstık
    1 çorba kaşığı nişasta
    1 adet limon yada portakal kabuğu rendesi

    Süslemek İçin

    Nar taneleri 
    Fındık 
    Ceviz
    Antep fıstığı
    Hindistan cevizi
    Toz Tarçın

    Yapılış Aşaması
    Buğday, kuru fasulye ve nohudu geceden ayrı kaplarda ıslatın. Ertesi gün buğdayı, suyuyla birlikte geniş bir tencereye alın. Üzerine suyu ekleyip yumuşayıncaya kadar orta ateşte ara sıra karıştırarak pişirin.İsteğe göre düdüklüde de haşlanabilir ben öyle yaptım. Nohut ve kuru fasulyeyi ayrı ayrı haşlayın. Kuru kayısıları küp doğrayıp ılık suda yumuşatın. Kuru üzümü ve kuş üzümünü de ılık suda ıslatın. Buğdaylar çatlamaya başladığında, içinden 1 kepçe alıp robotta macun haline gelene kadar çekin. Daha sonra karıştırarak tencereye ekleyin. Tuzu ilave edin. Nohut, kuru fasulye ve toz şekeri aşureye ekleyin.Çubuk tarçını ekleyin. 



     Ara ara karıştırarak 15 dakika pişirin. Kuru kayısı, kuru üzüm, ceviz, fındık, (ceviz ve fındığı ben robottan geçirdim biraz) kuş üzümü, limon yada portakal kabuğu rendesi ve dolmalık fıstıkları  ekleyin. 10 dakika daha pişirin.




     Nişastayı 4 çorba kaşığı su ile açtıktan sonra aşureye ekleyip bir iki taşım kaynatın. Tadına bakın ve kıvamına ona göre ekleyin. Duruma göre su ve şeker ilave edin. Ocaktan alıp kaselere paylaştırın. 




    Soğuyunca üzerini nar taneleri, fındık, ceviz, antep fıstığı, hindistan cevizi ve tarçın ile süsleyerek servis yapın.





                                                             Allah Kabul Etsin
                                                             Afiyet Olsun...

1 yorum:

  1. ayy ellerine sağlık sayende ben de öğrenmiş oldum! hep çok zor gelirdi ama senin sayende rahatladım :)
    kuşüzümü gibi olan şeyi koymasam da olur di mi.

    YanıtlaSil