5 Ocak 2012 Perşembe

Anne Sütü Ve Küçük Tiyolar

       Bir kere evladınız olmaya görsün, bütün hayatınızın değişmesi anlamına gelir ama pişmanlık içermez. Güzel yanı da burada saklıdır. En büyük payı sevgi içerir geri kalanı ise mama kısmıdır kuşkusuz. Bebeğiniz ek gıdaya geçtiğinde mama önemli sorununuz olur ve ilk anneliğiniz ise acemilikte eklenir üzerine. Bende bu durumu yaşamış bir anne olarak sürekli sitelerde bebeğime değişik yemekler aramanın derdindeydim. Bu doğrultuda bu bölümü de eklemek istedim. Diğer yemek tarifleri gibi resimleri ekleyemiyebilirim çünkü kızım büyüdü ve ben artık ayrı yemek yapmıyorum kızıma. Fakat tarifler hala saklı. Bende onları paylaşacağım sizlerle sevgiyle.

       Bu arada unutmadan bütün toplumsal baskılara rağmen ve hatta bazı doktorların laflarına rağmen kızını 2 yaşına kadar emzirmenin mutluluğunu yaşayan annelerden biri olarak anne sütünü sonuna kadar destekliyorum. Ayrıca bebeğim kış bebeği olduğundan su bile kullanmayan ilk 6 ay sadece anne sütü veren annelerdenim gururla. Tavsiye ederim en içten sevgiyle. Not : Yazın doğan bebeklere su takviyesi yapılması gerektiğini unutmayalım. ( Şekerli su değil sade, saf su )



       KÜÇÜK TİYOLAR

       Tarifleri eklemeden önce küçük bir kaç tiyo vermek istedim bu günlük. Anne sütü en güzel besin olduğu için ilk önce sütü arttımak önemli olacaktır. Benim yaptığım bir kaç deneyimi paylaşayım sizlerle.

1. Tiyo : Aşırı derecede sütüm olsun diye boş yiyeceklerin peşinde koşmayın. Amaç besin değerleri kaliteli yemekleri tüketmektir. Sütünüzün kalitesi önemlidir.

2. Tiyo :  Süt çayı benim çok işime yaramıştı kabul ediyorum biraz mide bulandırıyor olabilir ama heö sütünüz artıyor hem de bebeğinizi ve sizi sakinleştirip bebekteki gaz problemini azaltıyor. İçindekiler bölümünü okuyarak almanızı tavsiye ederim.

3. Tiyo : Bol bol su tüketin. Sütünüzün nasıl arttığınızı fark edeceksiniz.

4. Tiyo : Taze nane ve maydanoz anne sütünü azaltır. Mümkün oldukça ilk 6 ay fazla tüketmeyin. Dereotu bunların aksine sütü arttırır ben hiç sevmediğim halde kızıma sütüm olsun diye tüketmeye başladım ve şu an vazgeçilmezler listemde :)

5. Tiyo : Günde 1 kerede olsa mutlaka ceviz, fındık, badem, siyah üzüm kurusu ve siyah doğal kayısı yemeye özen gösterin.

6. Tiyo : Boş yere şerbetli tatlıları sık sık kullanarak sütünüzü arttırmaya çalışmayın en fazla süte değil kilonuza katkısı olur. Bunun yerine meyve tercih edin. Tabi ki arada şerbetli tatlıları tüketin ama çnceliğiniz sütlü tatlılar ve meyve olsun.

7. Tiyo : Ve en önemlisi inanın, beyninizi şartlandırın emzirmeye. Dünyanın en güzel duygusu emzirmek ve en saf en duygusal yanı hayatın. Bunun tadını çıkarın. Kimseye kulak asmayın bebeğinize en iyi siz bakarsınız. En doğruda sizin bildiğiniz doğrudur çünkü bebeğinizi en iyi siz tanırsınız. Emzirmekte aranızdaki en güçlü bağdır.

     


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder