27 Mart 2012 Salı

KAPUSKA KIYMALI

Kendime inanamıyorum ben ve kapuska :) Yaptım yaptım hayatta yemem dediğim yemeklerden biriydi onuda yaptım kızım için ve yedim :) Kızım sayesinde neler yemedim ki :) Şu anki sağlıklı beslenmemi kesinlikle küçük meleğim kızıma borçluyum. Ayrıcada bu durumdan çok mutluyum. 



Malzemeler

1 kg beyaz lahana yada top lahana ( resimdeki 2 kg ben yarısını kullandım)
2 yemek kaşığı tereyağı veya sıvı yağ
150 gr kıyma
1 adet orta boy soğan
3 diş sarımsak
2 adet yeşil biber
1 adet kırmızı biber
2 dolu yemek kaşığı domates salçası
1 çay kaşığı kimyon
½ çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kırmızı pul biber ( servis sırasında tabağa da ekleyebilirsiniz)
2 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı limon suyu
sıcak su

Yapılış Aşaması


-  Lahananın kirli yaprakları varsa alın.

-  Ortadan ikiye bölün. Yarısını da ikiye bölün.
-  Küçük iki parçayı ince ince doğrayın. (2 kiloluk lahananın yarısını kullandım)
-  25 dk tuzlu suda bekletin ( acılığını alması için )





NOT :Kavurma işlemlerini yaparken yemeğin yanmaması için tencerenizin altı orta ateşte kısığa yakın olsun.




-  Düdüklü tencereye tereyağı alıp eritin.
-  Küp küp doğradığınız soğanları ekleyin. 
-  Küçük küçük doğradığınız sarımsağı ekleyin.
-  Soğanlar yumuşayınca kıymayı ekleyin 2 dakika kavurun ve kimyon, karabiber ekleyin. 2-3 dk daha kavurun.











-  Salçayı ekleyin ve iyice kavurun salçanın çiğliği gitsin.
-  Yeşil biber ve kırmızı biberi kalka halka doğrayın ve ekleyin. 1-2 dk kavurun.













-  Tuzlu suda bekleyen lahanaları yıkayıp tencereye ekleyin ve biraz yumuşayıp kendilerini salana kadar kavurun.













-   Üzerini gelecek kadar sıcak su ekleyin.
-  Tuzunu ve limon suyunu ilave edin.
-  Düdüklü tencerede 25 dk pişirin.







-  Üzerine servis yaparken kırmızı pul biber serpin. Yada pişirirken ilave edin.
-  Çocuğunuza varsa biber eklemeyin.



                                   Afiyet Olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder