23 Mart 2012 Cuma

MERCİMEK ÇORBASI YEŞİL RENKTE

  Tekrar yazıyor olmanın mutluluğu ile oturdum klavyemin başına ve yaptığım memleket gezisinden toparladığım tariflerden biri olan yeşil renkteki mercimek çorbasını sunuyorum size :) Canım yengemin tarifi ellerine sağlık tarifi verdiğin içinde yüreğine sağlık :)

  Çorbanın rengi yemyeşil fakat resimde farklı çıktı bu sefer resim sizi yanıltmasın diyerek veriyorum tarifi.

Malzemeler

1 su bardağı dolusu kırmızı mercimek
1 küçük patates
1 küçük soğan
4-5 bardak su varsa et suyu
1 tatlı kaşığı tepeleme kuru nane
1 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı silme tuz

Yapılış Aşaması



- İlk önce mercimekleri iyice yıkamakla işe başlayın.

- Pişireceğiniz tencereye mercimekleri ve gelişi güzel doğranmış soğan ve patatesi ekleyin.

- Suyu ve tuzunu ilave edip pişmesi içen orta derecede ateşe koyun.



- Mercimekler iyice dağıldığında ve patatesler kolayca parçalandığında pişmiş demektir.

- İsterseniz blendırdan isterseniz de süzgeçten geçirerek parçalayın.

- Parçalama işlemi bittikten sonra üzerinde oluşan kalın köpükleri mutlaka alın.



- Çorbanızı tekrar orta bir ayardaki ateşe alın ve nane ile tereyağını ilave edip 5 dk kaynatın.

- Çorbanız nane ile kaynamaya başladığında rengi yemyeşil olacaktır. Ben nedense fotoğrafın azizliğine uğradım.

- Ayrıca tereyağını yakmadığımız için sağlık yönünden çok faydalı oldu çorbamız.


                                         Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder