10 Nisan 2012 Salı

GÜVEÇTE SEBZELİ MANTAR

Güvecin her halini seviyorum diyorsanız benim gibi afiyet olsun şimdiden :))


Malzemeler

Büyük boy güveç kabı
1 paket mantar ( biraz büyük olanını seçin)
1 orta boy patates
2 küçük patlıcan
1 çorba kasesi bezelye
4 büyük boy soğan
6 adet çarliston biber
3 adet kırmızı etli biber (ben dondurucudaki közlenmiş biberi kullandım)
6-7 adet domates (ben yazın hazırladığım domates sosu kullandım yarım kiloluk)
1 top sarımsak (baş, tane değil )
1 tatlı kaşığı kekik
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı yedibahar
2 tatlı kaşığı tuz
Tereyağı
1 çay bardağına yakın su
İsteğe göre kemik

Yapılış Aşaması






- Patlıcanları alacalı soyup iri küp halinde doğrayın tuzlu suya yatırın 20 - 30 dk ( 1 litre suya 1 tatlı kaşığı tuz )








- Mantarı soyun ve mantarı, soğanı, biberleri, patatesi  iri küpler halinde doğrayın. Derin bir kaba aktarın.
- Sarımsakları soyup havanda ezin ve karışıma ekleyin.
- Patlıcanları yıkayıp sıkın ve karışıma ekleyin.- Bezelyeleri de karışıma ekleyin. (Ben dondurulmuş bezelye kullandım.)
- Baharatları ve tuzu da ekleyip elinizle karışımı harmanlayın.





                           



 - Güveç kabınızın içine tereyağından parçalar koyun (10  parça kadar). 
- Kullanmak isterseniz kemikleri de tereyağın üzerine yerleştirin.















- Karışımı elinizle yerleştire yerleştire güveç kabına aktarın.





- 1 çay bardağına yakın suyu üzerine gezdirin.
- Domates sos kullanmayacak iseniz domatesleri kabuğunu soymadan küp küp doğrayın ve yemeğin üzerini kaplayacak şekilde domateslerle kaplayın.
- Domatesi veya sosu yemeğe karıştırmayın.







- Domates sosla kapladığımız yemeğimizin üzerine tereyağı parçaları koyun.
- Hava almayacak şekilde bir kapakla kapatıp ocağın büyük gözünde en kısık ateşte 40 dk pişirin.
- Tereyağlar sonlarına doğru eriyecektir.
- Önceden ısıtılmış 250 derecelik fırına koyun ve 30 -40 dk daha kontrol ederek pişirin. pişmeden yanmaya başlarsa folyo kağıdı koyabilirsiniz üzerine.









- Fırından çıkarın ve karıştırın. Servise hazır.


                         Afiyet Olsun...



2 yorum:

  1. muhteşem görünüyor ve bu kadar basit olduğunu bilmiyordum süper bilgiler öğreniyorum sayende ve yeni tasarımın çok hoş içimi açtı renkleriyle :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim beğenmene çok ama çok sevindim. Zor geçen günlerin ardından bahar iyi geldi :) Aslında güveç yemeği de güveç kaplarında yapılan yemeklerde çok basit adı korkutur sadece. Her şeyi çiğden karıştır doğru baharatı kullan yaptın bile :)

    YanıtlaSil