28 Ocak 2012 Cumartesi

ALABALIK TAVADA

Balığın her hali güzel ama kızartması asala vazgeçilmez. Unutmadan yanında salata sonrasında da tatlı olmalı... Dün aklıma esti birde canım çekti yapayım dedim bir alabalık ziyafeti :)
 Dolaptan havuçla turpu çıkarırken sivri biber ilişti gözüme balıktan sonra aromasını verdi yağda da biberi çevirivereyim dedim daha önce yememiştim deneyeyim dedim veeee harika bir tat kattım damağıma denemenizi tavsiye ederim en acısız tadıyla :)



Malzemeler

Alabalık
Un (buğday-beyaz un)
Tuz
Kızartmak için 1 yemek kaşığı tereyağı 

Yapılış aşaması

     Balığınızı elinizle serperek tuzlayın. Folyo kağıda balığı unlayacak kadar un koyarak unlayın. Tavaya yağınızı alarak eritin. Balığı kuyruğundan tutarak sallayın fazla unu dökülsün ve tavaya yatırın. Kısık ateşte kızarana kadar pişirin (ilk önce bir yönünü sonra diğer yönünü kızartın). Pişip pişmediğini etinden anlarsınız. Çatal yardımıyla etine bakın dağılıyorsa kolayca pişmiştir.

Not : Havuç ve turpu (içi kırmızı olan turptan kullandım) rendeleyin ve salata yapın yanına çok yakışıyor.



                                                                             Afiyet Olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder