18 Nisan 2013 Perşembe

LAHANA TURŞUSU

Hadi bakalım turşuya... Bu işe de el attım sonunda :) Hayırlısı... Uzun süre araştırdım ve sonunda en lezzetli tuşunun bu şekilde yapıldığına kanaat getirdim sizinle de büyük bir keyifle paylaşıyorum. 


Malzemeler

2.250 kg beyaz lahana (Benimki bu kadar geldi daha az yada daha fazla olabilir ama tam oldu)
250 gr sirke
2-3 adet havuç
1 baş sarımsak 15 diş kadar
2-3 yemek kaşığı kaya tuzu
2 yemek kaşığı şeker yada 1 çay bardağı kuru nohut haşlanmamış. (Bende nohut kalmamıştı şeker kullandım)
yarım demet maydanoz
1 limon
1 tatlı kaşığı reyhan
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 çay kaşığı toz biber
1 çay kaşığı tane karabiber
250 gr su yaklaşık
turşuluk cam kavanoz benimki 3 lt idi.
ağırlık için taş yada kücücük kavanoz sağlık için plastiğe hayır !!!!

Yapılış Aşaması

- İlk önce lahanamızın dışında kirli yaprak varsa onları temizleyin ve büyük bıçakla parçalara ayırın. Çok küçük olmasın erir.

- Geniş bir kabın içine lahanaları. maydanozu, sarımsağı, kırmızı pul biberi, toz biberi, karabiberi, reyhanı, tuzu karıştırın ve 1-2 saat kapağı kapalı yumuşayana kadar bekletin.


- Lahana beklerken havucu 5 dk haşlayın. Suyunu süzün soğumaya bırakın.
- Limonu dilimleyin ve sarımsakları soyun.
- Yarı yarıya sirke ve suyu bir kapta karıştırın.
- Kavanoza lahana karışımından bir miktar koyun iyice bastırın ve havuç, limon ve nohut koyun.
- Tekrar lahana karışımını ekleyin ve işlemi bitene kadar tekrarlayın.
- Her seferinde bastırmayı unutmayın.


- Doldurma işlemi bitince eğer nohut kullanmadıysanız şekeri ekleyin.
- Sirkeli suyu yavaşça kavanoza ekleyin.
- Bıçak yardımıyla yanlarından havasını alın.


- Üzerine taş koyun. Yok ise benim gibi minicik bir kavanoz koyabilirsiniz.


- Kapağını sıkıca kapatın.
- Poşete koyun ve karanlık kilere kaldırın.
- Üzerine tarih yazın.
- Ortalama  1 hafta 10 gün sonra turşunuz hazır.


 Yaptığınız her şeye sevgi katmayı unutmayın işin ucunda turşu olsa bile sevgilerle...

       Afiyet Olsun...

Not : Bende bu gün yaptım hazır olunca resmini paylaşacağım :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder