3 Aralık 2011 Cumartesi

Pilav Klasik

      Bir çok kişinin ortak kararıdır sanırım "Pilav yapmayı beceren bütün yemekleri yapabilir." . Bu konu hakkında yorum yapamayacağım ama ben başaranlar gurubunda olmaktan mutluyum. Hiç unutmuyorum ilk pilavımı. Gülerek anımsıyorum. 10-11  yaşlarındayken yaptım ilk pilavımı. Annem iş yerinden telefonla tarif etmişti. Annemi hangi kulağımla dinledim bilmiyorum ama pilavın suyunu bardak yerine cezveyle ölçünce olanlar olmaya başladı. Pilav sonuç olarak pişti ama şekil olarak farklıydı zaten annem onu sütlaca çevirdi :) O denememden sonraki pilavlarımla pilav yapmayı başaranlar gurubuna geçtim.

Malzemeler

2 yemek yediğimiz kaşıkla tereyağı
2 su bardağı pilavlık pirinç
2 yemek kaşığı şehriye
2.5 su bardağı su
1.5 tatlı kaşığı tuz (kişiye göre değişir)

Yapılış Aşaması
 
    Pirincimizi iyice yıkamakla başlıyoruz işe o bir kenarda süzülürken biz tereyağı eritiyoruz tencerede. Tereyağı eriyince şehriyeyi ekliyoruz pembeleşinceye kadar kavuruyoruz.

Şehriyeler pembeleşince pirincimizi ekleyip iyice kavuruyoruz. Eğer pirinç tenceremize yapışıyor ise birazcık tuz ekleyebilirsiniz. Böylece yapışmayı engellemiş olursunuz.


Kavurma işleminden sonra suyunu ve tuzunu ekliyoruz. Kapağını kapatıp kaynamasını bekliyoruz. aynamaya başlayınca aygazın küçük gözüne alıp altını kısıyoruz.


Suyunu çektiğine emin olduğumuzda altını kapatıp dinlendiriyoruz. Pilavimiz hazır.


                               Afiyet Olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder