15 Şubat 2012 Çarşamba

YOĞURT

         Zor gelir çoğu insana yoğurt mayalamak aslında ne kadar kolaydır ve çok da sağlıklıdır. Hazır yoğurt tüketmeyenler gurubundayım bende gururla. Kızıma da yedirmedim hiç hazır yoğurtlardan kendim yaptım en sevgi dolusundan :) Şimdide sizinle baylaşıyorum mutlulukla sağlıkla ...


Ön Bilgi

- İlk önce sütümüzü ısıtıyoruz ve mayamız dolapta ise çıkarıyoruz.
- Sütümüzün sıcaklığını ayarlamak için klasik test olan serçe parmağı kullanıyoruz hiç şaşmaz :)
- Sütün sıcaklığı serçe parmağınızı yakmayacak sıcaklıkta olacak ılık da değil ve de sıcaklık ısırmayacak parmağınızı. İşte tam o sıcaklık idealdir.
- Yoğurt mayanızdan sütün kilosu başına 1.5 yemek kaşığı kullanın. ( Maya derken bir önceki yoğurt demektir her mayaladığınızda ayırmayı unutmayın. Yoksa üzülmeyin mutlaka bir komşuda vardır. Mayalamak için de hazır yoğurt kullanmayın ev yoğurdunu kullanın maya olarak tam sağlık adına .) Örnek : 1 kilogram süte 1.5 yemek kaşığı yoğurt, 2 kilogram süte 3 yemek kaşığı yoğurt gibi :)
- Eğer sütünüz çok sıcak olursa kesebilir. Yoğurt yerine yarı çökelek yada bizim oranın tabiriyle minciye benzer bir şey olur. Bu durumda ocağa alıp biraz da tuz ekleyerek kaynatın kescektir iyice bir süre sonra ziyan olmadan peynir sayibi olursunuz :)
- Yoğurdunuzu çok saat bekletirseniz de aşırı ekşi olur
- Ilık ve soğuğa yakın mayalarsanız yoğurdunuz mayalanmaz ve hatta koyduğunuz gibi alabilirsiniz.

Hadi Yapalım





- Sütünüzü serçe parmağınızı ısırmayacak kadar ısıtın


- Yoğurdu mayalayacağınız cam kaba alın.

- Yoğurt mayanızdan 1.5 yemek kaşığı sütünüze koyup karıştırın.
















- Sabit bir zemine battaniyenizi açın ve cam kabınızın kapağını kapatıp sıkıca sarın.












- Saatinizi ayarlayıp 3.5 saat bekleyin.
-Süreniz dolduğunda yavaşça battaniyenizi ve yoğurdunuzun kapağını açın.
- Hiç sallamadan buzdolabına kapağı açık bir şekilde koyun.
- Cam kap soğuyunca kapağını kapatın.
- En az 8 saat sonra yoğurdunuz hazır. Makbul olanı dolapta 12 saat beklemesidir.






Sağlıklı Günler Afiyet Olsun...

4 yorum:

  1. ANAM BİZİM KIZA BAK HELE :D MAŞAALLAH :D

    YanıtlaSil
  2. organık ve cok sağlıklıdır kesınlıkle ev yapımı gıbı olur mu ama anca bebeklere yapılır ben cok yoğurt tuketıyorum bana olmaz ama bebeğım olursa kesınlıkle yaparım bende:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoğurt tüketmeniz harika bir özellik bence ayrıca öyle düşünmeyin neden sadece bebeklere olsun ki ben ve ailem yıllardır ev yoğurdu tüketiyoruz hatta kendimi bildim bileli :)) 5 kiloluk bir süte ortalama küçük bir kase ev yoğurdu hatta 3-4 yemek kaşığı yoğurt bile yeterli koca bir tencere eder buda ye ye bitmez :) Deneyin bence siz sağlıklı olmalısınız ki bir gün dünyaya gelecek olan bebeğinizin de sağlıklı olması mümkün olsun :)

      Sil