10 Mayıs 2012 Perşembe

MISIR EKMEĞİ

   Birazda yöresel takılayım dedim :))) Köyümün nadide mısırları değirmende öğütülmüş ve sonrada kavrulmuş harika kokusuyla buluşmuş.... İşte size mısır ekmeği :)

Malzemeler

8 su bardağı kavrulmuş köy mısır unu (Ben büyük borcam yaptım)
1 paket toz maya
3 yemek kaşığı toz şeker
1 temek kaşığı tuz
1 su bardağı sıvı yağ (Ben fındık yağı kullanıyorum)
sıcak su


Yapılış aşaması

 




- Mısır ununu pişireceğim borcama yoğurdum. Sorun olmuyor.
- İlk önce mısır unu kabınıza alın ve sıvı yağ, tuz, şeker ve mayayı ekleyin karıştırın.
- Suyunuzu elinizin dayanabileceği kadar sıcak yapın.
- Yavaş bir şekilde ve yoğurarak sıcak suyu ekleyin. Hamurun kıvamı çamur gibi balçık kıvamında olacak. Çok da cıvık ve sıvı değil.












- Elinizi sıcak suya bandırarak üzerini düzeltin. Üzerine birazcık sıvı yağ da sürerek son şeklini verin.




















- Bıçakla keserek dilimleyin.
- 180 derecede ısıtılmış turbo fırında 40 dk pişirin.
- Hamurunuzun kalın olması önemli çok ince olursa mısır ekmeği kuru ve güzel olmaz.





                                           


                   
                                                                  Afiyet Olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder