1 Haziran 2012 Cuma

ZEYTİNYAĞLI KABAK

 
        Kabak sevenler için en güzel hali her halde zeytinyağlı kabak... Ben açıkçası kabakla arası iyi olan biri değilim ama bunu ben bile sevdim :) Hadi yapalım...

Malzemeler


2 adet orta boy kabak

3 yemek kaşığı saf zeytinyağı
2 adet büyük boy domates
1 orta boy soğan
küçük demet dereotu
1 çay kaşığı kuru fesleğen ( olmasa da olur ama ben koydum yakıştı)
1 tatlı kaşığına yakın tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 yemek kaşığı limon suyu
3-4 diş sarımsak




                                                                Yapılış Aşaması




- Soğanları piyazlık doğrayın ince ve yarım ay şeklinde.
- Kabakları tırtıklı soyucu ile soyun. ( Yoksa tırtıklı bıçak veya çatalla da olur) Halka halka doğrayıp 4 e bölün. Yani yarım ay şeklini de tekrar bölün :)
- Tencereye yağınızı alın kızdırmadan soğanları ekleyin ve soğanlar kendilerini hafif salana kadar kavurun.
- Kabakları ekleyin 5 dk kadar kavurun.






- Domatesleri küp küp doğrayıp kabakların üzerine yayın.
- Tuz. şekeri ve limon suyunu ekleyin. Kapağını kapatıp kısık ateşte 30 dk kendi suyu ile pişirin su eklemeyin.
-  30 dk sonra sarımsağı küçük küçük doğrayıp ekleyin karıştırın.
-  Fesleğeni ekleyin karıştırın ve 10 dk daha pişirin.

                       






                              - Yemeğinizin altını kapatın. Dereotunu inceye yakın doğrayıp ekleyin.

Afiyet Olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder