15 Haziran 2012 Cuma

KIRMIZI BİBER DOLMASI


      Dolmanın her halini severim ama bunu bir ayrı severim. Eğer yediyseniz bana hal vereceksiniz. Yemediyseniz hemen deneyin derim.
      Görünce dayanamadım pazardan aldım biberleri mis gibi koyuyorlar tatları da ayrı güzel. İyi ki almışım oh mis mis :)

İç Malzemeler

10 - 12 adet küçüğe yakın orta boy kırmızı biber
180 gr kıyma (1 küçüğe yakın yumruk kadar diyelim)
1 çay bardağı pilavlık bulgur
1 çay bardağına yakın pirinç
1 küçük soğan
1 tatlı kaşığı salça
1 yemek kaşığı dolusu tereyağı
1 tatlı kaşığı kadar tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 küçük tutam maydanoz (10 sap yeter)

Üzeri İçin Malzemeler

1 orta boy domates rendesi
yarım tatlı kaşığı tuz
5 çay bardağı soğuk su
2 yemek kaşığı saf zeytinyağı

Yapılış Aşaması





- Soğanı küçük küpler halinde doğrayın.
- Tereyağı eritip ılıtın.
- Maydanozu ince kıyın.
- Tüm iç malzemeyi de ekleyerek yoğurun ve biraz beklemeye alın.
- O sırada biberleri yıkayıp başlarını kesin ve içini temizleyin. Baş kısımlarını da temizleyin kapak olacaklar.



- İç Harçtan alinize bir miktar alarak biber şeklinde sıkıp şekil verin ve biberin içine iyice girecek şekilde doldurun üzerinde boşluk kalsın kapak sığması ve dökülmemesi için.
- 1 domatesi rendeleyin içine tuzunu, yağını ve suyunu da koyarak dolmaların üzerinde gezdirin.
-  Düdüklü tencerede 14 dk pişirin.


Ben biberleri sayı ile almıştım dayanamayıp çiğden de yeyince iç harcım arttı domateste doldurdum :)
 Yoğurtla tüketin harika oluyor :)



Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder