16 Haziran 2012 Cumartesi

YUMURTALI ISPANAK


  Klasik ıspanak yemeğinden sıkılanlar için güzel bir tercih. Ben çok severek yiyorum tavsiye ediyorum :) Bol karabiber çok yakışıyor başta söyleyeyim dedim :))

Malzemeler

1 küçük bağ ıspanak
1 orta boy soğan
1 çay kaşığı karabibe
4-5 yumurta
4 yemek kaşığı sıvı yağ ( fındık yağı kullanıyorum)

Yapılış Aşaması






- Ispanakları ayıklayıp yıkayın. Kök kısımlarını ben kullanıyorum ve sap kısımlarını çok kullanmıyorum biraz kısaltıyorum. Eğer sap kısımları kısa ise kullanabilirsiniz. Bazıları çok uzun ve kalın oluyor o zaman kullanmıyorum.










- Sıvı yağda küçük küp doğranmış soğanları yumuşayana kadar kavurun.
- Temizlenmiş ıspanakları kurlayın ve ince doğrayarak soğana ekleyin.
- Ispanakları ekler eklemez karabiberi ve tuzuda ekleyin.
- Arada karıştırarak kapağı kapalı şekilde orta ateşte kendi suyunu çekene kadar pişirin.
- Dibinde birazcık suyu kalsın hepsini çekmesin.








- Altını kapatın kaşıkla oyuklar açın yumurta yuvaları.
- Yumurtaları yuvalara kırın. Üzerine biraz tuz ve karabiber serpin.
- Altını yakıp kapağını kapatın 1 dk kadar pişin ve altını kapatın . Kapağı kapalı 5 dk dinlendirin.








Not : yumurtaları kırarken benim gibi dağıtmadan kırın :) Bütün olması gerek.


Afiyet Olsun...

ISPANAĞIN FAYDALARI


     A, C, E ve B grubu vitaminleri ile demir, magnezyum, fosfor ve iyot mineralleri ve proteinaçısından oldukça zengin bir besindir.
     Vücudun dayanıklılığını arttırır ve vücuda kuvvet verir. Yorgunluğu giderir. Zihni kuvvetlendirir. Yaşlılığa bağlı öğrenme güçlüklerini giderir. Ispanak, kansızlığa iyi gelmesinin yanında kanser, kalp ve damar hastalıkları ile soğuk algınlığı, ağız, boğaz ve göğüs hastalıklarına karşı da faydalıdır. Yüksek tansiyona, felce ve özellikle yaşlanmaya bağlı görme bozukluklarına iyi gelir. Hamilelere ve doğacak çocuğa güç verir. Sinirleri yatıştırır ve sakinlik verir. Sindirimi kolaylaştırır. İdrar söktürücüdür. Hemoroite (Basur) iyi gelir. Yara ve yanıkların iyileşmelerini hızlandırır. Kemikleri ve dişleri güçlendirir. Diş çürümelerini önler. Kolesterolü düşürür. Şeker hastalarına yararlıdır.





2 yorum:

  1. bu yemek babamın favorisi ama itiraf etmeliyim ki annemin ki bu kadar güzel görünmüyor :)

    YanıtlaSil
  2. :))) ama ben eminim annenin lezzeti ayrıdır :)

    YanıtlaSil